Hera

Snart helg
Skönt!
Vi var ju i Sandviken förra veckan för att gratta min syster som fyllde 50 år. Hela familjen älskar att vara i Sandviken, min syster med familj och vänner är så himla härliga...synd det ligger så långt bort för annars skulle vi gärna bo där. Borta är bra men hemma är ändå bäst! Mannen i mitt liv =M har jobbat natt i veckan vilket innebär att han jobbar 15-24...minst...inatt var jag upp och kokade välling 03:15 och då hade han inte kommit hem. Blir lite orolig då för jag  vet ju inte om något hänt honom där ute i mörka skogen...om han fått något träd över maskinen eller kört av vägen på hemresan. Tur mobiler finns!

Själv jobbar jag på att gå 10 000 steg per dag eftersom jag är med i ett lag som heter Steget före på www.tappa.se....laget består av personalen som just nu jobbar på Swedbank i Vindeln plus föräldralediga jag och pensionerade A. Vissa dar går jag mer än tiotusen steg...ibland mindre...men jag håller snittet och det är målet jag har. Förhoppningen är att jag ska kunna börja jogga snart så jag är i form till Vårruset då Vindelälvorna sedan ifjol ska göra repris :)

Vet inte ut eller in just i detta nu...pappa som varit lite ensam hemma på sistonde fick för sig att träna benen i söndags...han som har väldigt svaga muskler...nu gissar jag...körde igång värsta träningsprogrammet a lá 10 minuter om dagen som han och hans kompis körde på början av 60-talet...vilket gjorde att han tyckte att han blev svälld i ena benet på måndagen...men det hördes bli bättre för varje dag...man blir inte svälld utav träningsvärk tyckte jag....imorse var det dock mycket värre...upp på sjukan i Storuman, helt om å till sjukhuset i Lycksele där han är i detta nu. Propp misstänker jag men vi får se...känner att jag skulle vilja åka dit men tänker mig att det är bättre jag åker imorgon eftersom han troligen blir där över helgen (gissar jag igen)...TJURIG är han, tack och lov för det! :-D

Nej nu har jag skrivit av  mig lite rastlöshet...så nu får jag hitta på nåt annat!!!!

Kram kram
/Hera
Hera

Propp ja...stanna över helgen nej...sprutor, hemfärd och sprutor bra länge framöver!



/Hera

Stannapanna

Kram på dig och din familj !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress