Hera

Vackerväre!
Väldigt vackert väder har vi haft på sistonde. Härligt :) Har påbörjat en liten kryddträdgård i skogsbrynet bakom huset...veden är nu kluven och staplad (som blev av träden som kapades ner i samband med bodflytten)...behöver måla färdigt boden (Hästtjejen har målat ett varv åt mig)...och fönstren behöver putsas innan kylan får slå till.

Just nu känns det som man inte har någon egen tid. Speciellt en vecka som denna då M jobbar sent...eller både dag och sent :( Just nu...inledde jag med....sista tiden ...evigheter....Lillan är det envisaste som finns...å Lillbulten är ju egen hon med... En dag hos oss börjar med uppstigning, frukost...och enbart efter ett par timmar är Lillan trött...jag ser till att hon är mätt i magen och klär på henne för att slutligen bädda ner henne i vagnen. Hon somnar på nolltid! På kvällen har hon varit vaken i massor av timmar...pyjamas, välling, tandborstning och slutligen börjar infernot. I och med att jag sänker ner henne bakom spjälsängskanten så blir hon upprörd. Hon ligger och jollrar, klappar på sig själv i ansiktet, klappar bredvid sig på madrassen och priset ikväll var när hon nästan stod på huvudet. Allt för att inte somna. Den här veckan när jag inte har hjälp av M så ska jag samtidigt försöka få Lillbulten att somna...som är en rutinmänniska...fast det är hon inte riktigt heller utan hon vill bara göra i sin ordning, i sin takt. Flexibilitet saknas totalt, särskilt såna här kvällar. Precis när Lillan lugnat sig och det finns mikroskopisk chans att kanske somna så måste Lillbulten bara ha den där boken som ligger i ett annat rum på ett annat våningsplan. Allt annat är otänkbart...osv.

Ikväll kom dock en ängel hem....Maken som åkte vid 7 imorse (trots att han slutade sent igår) kom hem mitt i allt och bytte av mig. Själv så försöker jag intala mig att det går snart över...de blir äldre...och då vill de inget annat än att sova ;-) Då kommer jag ha oceaner av tid på kvällarna :-D

/Hera

Så här sover jag gott. Nerbäddad och fastspänd ute i friska luften!
Lizaloop

Hon är ju för fantastiskt söt alltså, vilka ögon!!

Hera

Tack...frågar du en mor så är ju barnen alltid söta och goa...om än de ser ut som träsktroll...däremot så känns hon lagom söt ibland...men så är väl jag med. Inte go att va med jämtt ;-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress