Hera

Monsterväxter!
Mitt på dagen dök Svärfar upp med ett släpvagnslast med blomjord som han fixat hemma hos sig...torv och jord. Ner med duk i den tomma blombänken åsså blanda i lasset med den jord som jag hade sedan förrut. Lite lunch/fika och sedan bilade vi iväg hem till Svärmor och Svärfar för att hämta lite blommor som de hade över. Stannade även av hemma hos deras granne och fick med oss lite där med. Snabbt tillbaka för att plantera de största i blombänken...resten sattes ner i...min avbytarbänk kan vi kalla den. Där får jag hämta det jag vill ha allt eftersom. Jag är sååå nöjd. Kompletterade i framkant med några marktäckare, Myskmadra tror jag det är, som jag fick av en kompis. Ska få några andra marktäckare med "häng" av min Svägerska. Nu får det bli vinter för min del :)...fast...vi vill nog få ner några plogkäppar efter byavägen först! Allt det här hann vi innan det var dags för middag. Jag som trodde det här projektet skulle ta hela veckan!
Dock så fick jag mer att klura på...var jag ska sätta Irisen, Löjtnantshjärtanen jag fick av Svärföräldrarnas grannfru (de är också superfina)...och Fresiarosen jag fick av fastrarna...den vill jag ge en hedersplats! Det här är dock mycket kära bekymmer! :-D



Ser inte sååå snyggt ut just nu, men nästa år :-)
/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress