Hera

Tankar och dräneras...
Har tankat massor av positiv energi :) Svägerskan och jag var i Sundsvall i helgen, bara hon och jag. Bara hotellnätter, hotellfrukost, shopping och lugna luncher och middagar. Åhh, vad härligt. Dock längtade vi hem tillslut...

Besökte jobbet igårmorse. Träffade chefen och vi pratade om vad som händer och sker i samband med att jag börjar jobba igen efter nyår. Certifikat som måste förnyas, inloggningskort som förändrats och hur ser min framtid ut...kändes inspirerande och roligt så jag längtar oerhört mycket till jobbet. Längtar ohyggligt mycket efter mina jobbarkompisar :-D

Igårmorse fick jag även besked om att Centerpartiet väljer att samarbeta med de övriga högerpartierna här i Vindelns kommun...de har tidigare (12 år) samarbetat med Socialdemokraterna. C gjorde ett dåligt val här i kommunen det här året...S gjorde ett bra val...Min tolkning är då att för att få bibehålla så mycket makt som möjligt så var det lättare att göra en deal med Alliansen...Ser att man skyller på nya vänstersossar...att det skulle vara svårt att samarbeta med dem ...vilket jag har lite svårt att känna igen mig i...framför allt för att jag är nog den nyaste inom Vindelns sossar...och är lite längre till höger inom socialdemokratin. Ja ja...vi får se vart det här bär...

Idag har jag lyckats med konststycket att göra någon riktigt riktigt arg och det var absolut inte meningen. Det är ingen idé att ni frågar vad som hände...det kommer jag aldrig tala om...det är dock inget jag är stolt över. Jag sa dock hur jag kände men det kom nog ut ur min mun på ett sätt som blev helt fel.

Ikväll har jag bestämt mig för...hur var det Grynet sa en gång i tiden...ta ingen skit!
Det som dränerar mig...ska jag göra mig av med! Så se upp energislukare...vill ni ha kvar mig kring er så sluta genast upp med det där!!!!

/Hera
Länk till tv-inslag om styret i Vindeln.

Länk till VK ang allianssamarbete i Vindeln.

Länk till Ewa-Mays veckobrev...ang. Allianssambarbetet.

Åsså var det Grynet!!!!
Stannapanna

DET är bra ! Ta INGEN skit ! Kram på dig !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress