Hera

Snålt med ketchup!
Löjligt säger jag bara!
Som om det inte skulle rymmas 20 gram till i flaskan...så det blir ett kilo ketchup. Undrar just hur mycket Felix tjänar på att fylla upp med 980 gram istället för 1000...vad skulle det annars finnas för syfte med snålandet på mängden?

Och ja, jag vet att det finns värre saker än det här...men ändå!

/Hera

Länk till den snåla tillverkaren med bild på ketchupen i egen hög person!



Lars-Erik Jönsson

Hej. Heter Lars-Erik och är produktchef för Felix ketchup. Bra fråga. Men det är så här. Flaskan togs fram, för många år sedan, då vi bara hade Felix originalketchup. Mindere socker mindre salt är nyare. Vi tog bort ca 30 % av sockret, som väger mest och bytte ut det mot tomater. Eftersom tomater väger mindre än sockret så blev flaskan fylld men väger bara 980g. Om du ser det så här i stället. I båda fallen får du 1 liter ketchup. Så inget som vi tjänar pengar på.

Lars-Erik

[email protected]

Hera

Kan inte annat än imponeras av att du svarar...tänkte först att är det nån som driver med mig :) men väljer att tro att det är sant.



Jaaa...vad säger man....Förlåt!

/Hera

Susen Lusen

Haha! Du lyckas alltid me å bli uppmärksammad/publicerad osv sov!!! Grattis!;)

Tecken på briljans!

Svägerskan

Haha! Vilken störtskön kommentar :D Det ska vara du som lyckas ler

Lizaloop

Hihi! Jag gillar nya ketchup med svartpeppar!!!

Annars så gör jag faktist egen ibland, mycket godare!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress