Hera

Ny mössa

På den här bilden som en kompis tagit så sitter jag och tar minuter efter att ha klättrat upp för en mycket solvarm brant lång backe. Fältmössa 90 i handen och pulsen var hög. Han som har avsevärt mycket bättre kondition än mig fotade och kom med glada tillrop för att höja motivationen. Mycket snart så var det dags att vända och gå ner för backen. Fem meters lucka emellan oss...på linje. Väl nere vid älven så var det dags att vända igen och ...jag lovar att delvis fick jag kravla mig upp på alla fyra, så brant var det. För att svalka mig så tog jag av mig mössan och stoppade ner den i höger benficka. Här gjorde jag ett stort misstag. Jag VET att man alltid ska dra igen dragkedjan men det gjorde jag inte...vilket givetvis resulterade i att någonstans i en väldigt brant backe upp från Öre älv så ligger min mössa...

Idag fick jag utan mössa i hand gå in på förrådet och göra min bekännelse. Nu har jag en ny...med gummiband i, inte lika bra som min gamla. Dock kan jag utan att skämmas åka iväg på nästa uppdrag, för det går inte an att komma halvklädd.

Svärmor som följde mig idag till Umeå utbrast när hon såg min mössa : "Men skulle du inte hämta en mössa? Det där är ju en keps!" Nja det heter faktiskt mössa...Jag har lite svårt för det där. Kallar värmebyxa och värmejacka för täckbyxa och täckjacka. M som har graden Kapten suckar när han hör mig kalla olika delar av min utrustning än det ena än det andra... Höjdpunkten var dock när jag var på eftersöket (som bilden är ifrån) för ett par veckor och sa efter en matrast "nä nu är det dags att dra på sig galonbyxorna igen" :-D de andra skrattade gott och det gjorde jag med. Visar helt klart vad jag gör om dagarna...umgås med småbarn med galonbraller! (regnbyxa heter det)  Den som vill läsa mer om uniformen kan läsa här!

/Hera 
Cecilia Hockum

Ah, vad underbart. Vad är din uppfattning om tjockare stickade tröjor och sockar? ;-)

Hera

Hellyhansentröjan och vita tjocksockar...tror maken kallar det ytterstrumpa frotté...och tröja (värmetröja)

:)

Jag driver honom galen :-D Vilket jag givetvis älskar...tror han också gör det fast det skulle han aldrig erkänna ;)

Hera

Har du några favoriter?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress