Hera

Stötte på patrull!

Fick för mig att gå ut ikväll efter att M kommit hem, har inte skett på veckor! Byarundan var målet...bara för att få lite luft. Efter att ha skottat upp gången här ute gav jag mig ut på den kilometerlånga rundan. I samma veva som jag lämnade gården tänkte jag att...nog skulle jag tagit på mig reflexvästen...men det kändes drygt att gå in och söka rätt på den för den väldigt korta promenaden. Så jag tågade iväg. Vi bor efter en enskild väg men ungefär 400 meter av rundan är en riksväg. Den här tiden på kvällen är det inte särskilt mycket trafik...men där jag nu gick så såg jag att det kom en bil både framifrån och bakifrån...jag klev ner litet i diket och befann mig i det här läget precis utanför mitt hus...vad händer...jo bilen framifrån saktade ner och stannade...kanske nån som vill fråga efter vägen tänkte jag...nejjj...det var polisen som trevligt ville påpeka att jag syntes väldigt dålig! Vad är oddsen för det???? Poliser här, jag är precis på riksvägen, jag är ute över huvudtaget...

Åhitte!

Ja ja...jag lovade att ta reflexvästen nästa gång :-)

/Hera

Mötley Annika

Jösses polisen hahahaha duktig du va som lova ta västen nästa gång!

Svägerskan

Haha! Ska va du som lyckas!! :P

Hera

Annika, vad skulle jag säga då!!! :-D



Visst är det typiskt Svägerskan!!

Lucas

Det var som för ett tag sedan då grannarna här for med bil till varandra inne i samhället, blev stoppad av polisen, de hade bara en timme kvar tills det skulle vbara körförbud på bilen puh...



Så facit är att när man minst anar det då dyker farbror Blå fram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress