Hera

Ditt och datt!
I helgen har jag varit i Lycksele, på Ansia, det var dags för tjänstegrensträff där för Lottor och FRO:are. Vi fick utbildning i handhavande av Radio 180 och Dart plus MG Kalle (hittar ingen länk till någon webbsida med bild och info om den) Kul att träffa lite annat folk, väldigt intressant att träffa "radionördar" för en del var verkligen insnöad på radioteknik...vilket vi alla är glad över att de är...för annars fanns knappast FRO. Vi Lottor som arbetar i staben ska kunna sköta alla sambandsmedel men om något inte funkar så är det ju superbra om en FRO:are finns som kan lösa problemet! Helst vill man ju att de finns där jämt för att sköta uppgiften som signalist.

Mycket av det politiska arbetet består just nu av nomineringsprocesser för att besätta styrelser och nämnder i kommunen. Det gäller att få bra "lagupställningar", bra mix av folk. Allt ska va klart till kommunfullmäktige i slutet av november då även budgeten ska tas...som en del av mina partikamrater jobbar stenhårt med. Tänk om resurserna vore oändliga....

När det gäller jobbet så kom jag just på att jag skulle ha hämtat mitt inloggningskort idag...men jag var inte inne förrän sent i eftermiddag så då var det nog försent...

Höstlov har vi i veckan, Hästtjejen drar till Storuman imorgon...å vad jag kommer att sakna henne men det är väl bra övning inför om hon flyttar hemifrån nästa höst...då hon börjat gymnasiet. I helgen var hon på en inspirationshelg som vuxenskolan hade (egentligen för deras kursledare) men Hästtjejen och en annan tjej ur nian fick delta eftersom just de två fick ett slöljdstipendium när de gick ut åttan...lägret de skulle åka på blev inställt men då dök det här upp istället. De lär ha haft jättekul. Eventuellt ska Hästtjejen följa med sin farmor till ...var det Piteå? eller Luleå? på en slöjdmässa på fredag...mysigt lär de ha!

Nej nu ska jag krypa isäng....imorgon kommer en ny härlig dag!

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress