Hera

Kontraster
Igår förmiddag tog jag en stunds frisk luft under tiden som personal på Lycksele lasarett skulle pyssla om pappa lite grann...jag kom tillbaka innan de var riktigt klara så jag satte mig på en stol utanför hans rum och kikade lite på tv. På tv:n kunde jag se tips hur man kunde piffa upp sina skor med olika smycken...kändes så otroligt komiskt, idiotiskt och dumt...så ofattbart ytligt. Pappa ligger inför döden, människor svälter i delar i världen...eller sitter fängslade utan att fått en rättegång...jordklotet mår dåligt av att vi männsikor bara tar och tar...och jag sitter där och ser hur vuxna människor försöker göra intressant bra tv kring hur man kan pimpa skorna...det kändes så sjukt dumt så jag kunde bara le åt det.

Jag vet att om en tid så är jag inne i lunken igen... då är livet på något vis ytligt igen...

/Hera
Maryam

Snacka om kontraster! Ett mycket tänkvärt inlägg. Hoppas att allt går bra för er!!

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress