Hera

Terapi och skalv.
Idag har Snickaren och Svärfar fått upp de sista listerna och omfattningar kring dörrar och fönster i köket...sen har Svärfar även grävt lite här ute. Burit bort rabarberna bland annat så imorgon får jag ge mig ut på upptäcktsfärd här på torpet och se var han ställde dem. Tänkte bjuda dem på rabarberpaj...M fyller 42 år imorgon...han är i och för sig inte hemma på dagen men det känns som att det hör till att ha gofika hela dagen om än födelsedagsbarnet inte är hemma. Vid 4 halv 5 i eftermiddag så städade jag ut dem genom ytterdörren :)...sen har jag bakat två tårtor och en kärleksmums...hann ut en sväng vid 22 för att kratta och inspektera i trädgårdslandet. Ogräsnivån är helt under kontroll i själva trädgårdslandet, i potatislandet ser jag dem dock stå helredo i fukten för att skjuta fart vid minsta sol och värme...fasar! M funderade över varför jag rusade ut en kvart för att pyssla med det där men ...för mig är det terapi att få vara där och kratta, påta, känna, lukta, lyssna på fåglarna...ååå så fridfullt! Väl inne så skakade huset till....kokar pannan? Det ska den omöjligen kunna göra eftersom den har ett inbyggt kylsystem och sedan har vi inte eldat i den...det visade sig vara en liten jordbävning!

Just nu sitter jag här och skriver enbart iklädd pappas flanellskjorta som jag knyckte med mig från Juktån första gången jag var dit efter han gick bort. Känns liksom skönt och tryggt att sitta insvept i den. Har tänkt extra mycket på honom de här dagarna som jag varit hemma i Bodarna igen. Tycker det skulle vara roligt att få visa honom hur köket blir, tycker det skulle vara roligt att ha honom sittandes i tv-soffan där han skulle sitta i timmar och se fotbollen med dess skränande Vuvuzuelor eller va de heter, tycker det skulle va kul att imorgon bjuda honom på marängtårta med röda vinbär som faktiskt han plockat och fryst in. Jag saknar honom enormt enormt mycket...

/Hera
ÅM

Vi kände det också.. Bor i lgh på Umedalen, 10:e våningen. Hela huset svajjade, vi satt länge och funderade på vad det var och kom fram till att det måste har varit jordbävning.

stannapanna

Kram på dig !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress