Hera

Nytt år!
Då har vi kommit en bit in i nya året, året består bara av tolv månader och vi har nästan avverkat en halv sådan redan! Skolan har kommit igång och dagis likaså, just nu är jag hemma själv med Lillan...en timma till i alla fall.

Skolan började sisådär, Hästtjejen härdade ut förra terminen med en vikarie som hon anser inte kan lära ut...antagligen är undervisningen anpassad till en lärstil som inte passar Hästtjejen (passar säkert några andra alldeles utmärkt)...Härdade ut jaaaa, för ordinarie skulle komma tillbaka nu denna termin. Tji...ordinarie har nu fått jobb någon annanstans och vikarien är kvar. Hur peppar man nu? Ska hon välja bort det här ämnet pga läraren? Det här är en stor nackdel när utbudet inte är efterfrågeanpassat...när samhället inte erbjuder det man egentligen vill ha. Jag har ingen makt, jag kan inte välja en annan lärare, har en tonåring som säger att det här gåååår inte...vilket garanterat inte leder till ett bra betyg i det ämnet. Hmmm måste ta tag i det där på nå vis!

Dagis...eller förskola som det heter, Lillbulten ville inte åka imorse..."gå på skola imorgon" var hennes förslag men väl där så såg jag minsann som hastigast ett leende i det treårstjuriga ansiktet! Ha avslöjad :-D

Lillan är go och glad...försöker börja med lite smakportioner men det är ju sånt mackel med det...kladdigt och omständigt, det är lättare att amma. Vi försöker hålla henne vaken mer på eftermiddagarna så att hon ska somna tidigare på natten och vi är en liten bit på väg...igår somnade hon 23.00 :-D

Jobb jobb...M står ju för avlönat arbete i den här familjen just nu, eftersom det var jättekallt i slutet på förra veckan så ställdes maskinerna...(resulterade i ett mysigt slut på jullovet när alla kunde vara hemma tre dagar i sträck!!!) dock körde han igång på lördagen istället så den här veckan blir lång...men han har morgonpass vilket innebär att han hinner vara hemma med oss på kvällen vilket är kul.

Pappa...har sällskap av min mamma, tack och lov att hon finns...och alla andra som stöttar dem med det ena och det andra när jag är så långt bort. Håller på att ladda inför övertalningskampanjen " Pappa måste hälsa på mig snart"...men är ganska säker på att pappa är medveten om att den kommer så han blir nog inte överraskad...hoppas han känner för att komma hit. Det är tusen gånger enklare än att jag ska vara hos honom. Då kan jag fortfarande stötta Hästtjejen i skolarbete, Lillbulten får busa av sig lite på dagis osv... Ni som inte känner mig eller mina föräldrar så väl ska veta att de separerade 1983 tror jag ...men de är mycket goda vänner och har hjälpt varandra av och till under åren, rätt unikt tror jag.

Å jag då....jag är inne i en läsa bok period, har tre på gång...hunnit med 1 1/2 nästan. Passar bra att pyssla med det när Lillan ligger bredvid en glad som en sol när alla andra sover. Därför blir det inte mycket skrivet här...sorry! Återkommer dock säkert framöver...håll ut vänner!

/Hera



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress