Hera

Lillan 1 år! Nils?
Idag har vi ätit och fikat hela dagen känns det som :-D

Det har varit väldigt väldigt trevligt! Vi har haft besök av mina två fastrar, Hästtjejens farmor och farfar, Lillbulten och Lillans farmor och farfar och slutligen M:s syster med familj. Tycker det är så roligt att Hästtjejens farföräldrar vill vara med att fira många av våra familjehögtider...det är nog inte alldeles enkelt att efter att ha förlorat sin son se sonens familj leva vidare i annan form. De verkar dock glada för att vi har det bra...och det är vi väldigt tacksamma för. All heder till dem. Skojigt att mina fastrar tog sig tid...jag har ju haft en hel drös av fastrar en gång i tiden...9 stycken tror jag de var...men jag minns inte dem alla...har nog inte träffat alla heller...men nu har jag bara två kvar och de får jag vara extra rädd om :-D

Saknade mor och far....mamma ska komma men lite längre fram!

Nej...nu ska jag återgå till mysandet i tv-soffan bredvid min Hästtjej som ska på ridläger en vecka f.om. imorgon!
/Hera


Hmmmm började klura på fastrarna...vad de alla hette/heter...

Ester, Alice, Margit, Ragnhild, Gertrud, Rakel, Lillemor, Ann-Mari, ...pojkarna hette Bertil, Nils-Gunnar och ...var det Nils-Östen (eller var det gunnar-östen?) (fast han dog som pytteliten) Gerdy...hon dog väldigt ung tror jag......tolv totalt...jo men det blev nog alla...åsså tror jag det adopterade en liten pojke som hette Nils-Henrik?...men han dog...typ 3 år gammal...Oj så mycket glädje och sorg det är med att få barn...Minns jag verkligen rätt med alla dessa Nils???
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress