Hera

Jisses!!!
Var på ett möte ikväll med, har ju bestämt mig för att åter bli aktiv inom politiken. Känns riktigt roligt! M jobbar natt i veckan så Lillan fick följa med, gick riktigt bra till en början trots att jag glömt skötväskan hemma. Tur var att jag hade en av Lillbultens blöjor i bilen...lite stor var den men det gjorde att jag kunde stanna kvar ett tag till. Märkte att hon blev mer och mer orolig...efter drygt två timmar var hon less...så jag åkte hem...väl hemma var hon otröstlig...skrek en bra stund så till slut gav jag upp! Lade ner henne i korgen och gick för att koka tillägg...tänkte att hon kanske inte får nog med mat från mig ändå...(hade checkat av allt annat...typ ny blöja, rapa, massera mage om prutt satt på tvären men inget hjälpte)..innan vattnet kokat så hade hon somnat...hon kanske helt enkelt bara ville vara ifred :)

Mötet då? Jag kände igen många som var där, en del mer en del mindre. Eftersom Lillan var med hann jag inte vara kvar för att mingla efter mötet men jag tycker det var ett bra gäng! Vilket parti? S såklart :) Jag tilltalas av strävan mot ett samhälle som genomsyras av solidaritet, jämlikhet, frihet...demokrati. Jag är dock övertygad om att man alltid kan göra saker på ett bättre sätt, smartare, effektivare...bara man lyssnar på de som i de aktuella fallen ska "göra jobbet"!...Hmmmm det där blev flummigt!

Här hemma har badrumsmattan lagts in idag, imorgon blir det vägg...Skorstensstosen (heter det så?) har satts upp ...stuprören skruvats upp...nya trappen till källaren har monterats (hade lånat en av svärföräldrarna)...och M som la sig någon gång efter 01.00 inatt klev upp 7 för att åka på jobbet...och är inte hemma än på ett par timmar...undra hur pigg han är till helgen på att gå på det årliga halloweenfirandet...

Hade tänkt skriva om när jag på 80-talet genom min storasyster fick möjlighet att åka på Unga örnar läger i Lysekil...och SSU läger (minns inte var)...vad spännande/utvecklande det var för en liten tjej på 11-12 år... och hur glad jag är att min 14 åriga dotter nu ska få åka på praktik på F7 (flygflottilj i Såtenäs)...men det blev så mycket annat nu så det får bli en annan gång :)

Höres!
/Hera
Lizaloop

så du ska bli politiker, he va som rackarn!!

Nu har jag kommit hem från frissan :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress