Hera

1:a Advent!
Härligt med första advent! Har fått upp lite stjärnor i fönstren plus att vi har en gran ute :-D

Flickornas sovrum är nu färdiga...förutom garderoberna...men de har flyttat in. Ska bli spännande att se hur Lillbulten tar det för det är första gången i hela hennes liv som hon sover i ett eget sovrum. Hon har ju delat med mig och M sedan hon var född till världen och det är ju snart 3 år sedan...

Vardagsrummet är tömt på snickargreijer, idag tog vi bort presseningen från soffan som stått där inne hela tiden och ...ett stort leende kom på mina läppar...det var som att se en god gammal vän :) Hoppas nu bara på att mattläggaren har tid att komma i veckan! Jag tog lite kort men jag blev så besviken, jag har fått prickar på linsen antar jag ...fukt...får inte bort det hmmmmm

Jag vet att man kan tyckas att nu kan vi andas ut, ett jätteprojekt är i stort sett klart men för mig känns det lite som att nu börjar det. Nu kan jag packa upp lådor som jag faktiskt packade för nu två år sedan...som bara ha fått stå. Packa upp och sortera..vad vill jag ha var...å vad behöver jag inte. Känns kul...men jag önskar det vore sommar så jag kunde rada upp alla kartonger i carporten...men men, får ta allt eftersom :D I-landsproblem kallas det visst!!!

I helgen hade vi vägföreningsmöte i byn, vad glad jag har för att vi har så bra grannar!!! En kunde tyvärr inte komma, han var magsjuk...men Hästtjejen gick dit med en hemmabakad limpa som tröst...har hört att han nu mår så bra att han kunnat smaka på den och jag fick godkänt...eller limpan fick det :)

Ha det!!!

/Hera
Lizaloop

Härligt att det börjar bli klart, satt du där på soffan då och drack nå glögg igår??

Hera

:D Nej det blev ju inte så...vi har bara spånskivegolv men vi hann tömma och städa upp rummet. M sa faktiskt "man blir ju sugen på att montera ihop den, det är ju fort gjort att dela den igen"...men det blev inte. Mitt hopp står till en snabb golvleverans :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress