Hera

Nytt år

Då har vi rullat in på ett nytt år, jag har totalt tappat lusten att sitta framför skärmen för att skriva...eller något annat för den delen heller...därför min frånvaro. Vi har haft det jättebra, tittat mycket på film och myst. Svägerskan fyllde år igår...dessutom en god vän i Big Lake. Vi har resonerat kring byggnationerna på huset som ska ske i sommar...vi är en bit på väg. Har funderat mycket kring vad jag ska skriva om här på min blogg framöver. Syftet med den var till en början att nära och kära skulle kunna följa vad som händer här hos oss...men det har känts lite väl mycket dagbok...för lite av andra funderingar...sådana som jag brukar ha. T.ex:

 * Jag har hört att man öppnat en affär uppe på berget men jag har hört det ryktesvägen, ingen annons...funkar det att göra så.

*Annonser har däremot djuraffären i Vindeln men ingen adress så jag har ingen aning om var den är...så jag köpte en säck hundfoder till i stan i stället...hur tänker man då?

* Är det egentligen så dåliga tider nu? Då tänker jag på tjejer i 20-års åldern som går runt mitt i stan i gigantiska fjällrävenjackor som kostar typ 4500 kr per styck (sådana som mina föräldrar hade på 80-talet)  när det är - 3 grader. Det här har de på sin shoppingrunda...vad har de när det är 20 grader kallt?

* Såg i tidningen härom dagen att man ställt in en skidtävling i Vindeln, för få anmälda...jag har inte ens hört att den skulle vara...var den för proffs eller motionärer...vem vet...

Nej...nog för stunden...återkommer...nog.

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress