Hera

Muskelbalansering
Korpen har prova på veckor nu så här i början av terminen, jag testade muskelbalansering...inslag av Yoga, Pilates och Qigong (heter det så?). Dämpad belsyning, tända ljus, lugn "pling plong" musik ( i mina öron). Det är precis vad jag behöver, lugna ner mig, fokusera, träna upp hållning, muskler, uthållighet, stretcha....Hur gick det då? Jag hade så otroligt svårt att fokusera...typ så här gick tankarna...

" speglar, det var länge sedan man tränade inför speglar. Inte sedan jag bodde i Storuman...gud hur man ser ut! Fasen att jag inte hittade den svarta träningsbehån, den här vita är lite liten. Undra hur jobbigt det här kommer att bli, hur mycket ska man ta i...oj vad snurrig man blir när man ska böja sig fram och sedan upp med armarna i taket....jaa man känner ju igen det mesta från träningsdvd:en hemma...fast det här är ju roligare än en tv...andningen glöm inte andning...få se nu hur var det andas med stängt mun hela tiden då det är Qigong...med öppen då man andas ut i Yoga...eller var det tvärt om...vart hör den här övingen hemma i...Pilates...hur skulle man andas då? Ja ja...bara jag andas så jag inte svimmar. Solhälsningen...jo men den har jag gjort många gånger...sist på försvarsmaktens utbildning på Berga i somras, hon som höll i BRAK-en den morgonen var visst Friskis och Svettisinstruktör hemmavid...och hon gav sig aldrig vi var tvungen göra den flera gånger och den är ju inte sååå kul, undra hur många gånger vi ska göra den ikväll...slipper då uniformen och kängorna nu i alla fall...skönt att vara barfota...Första gången jag gjorde solhälsningen var på Träna i Umeå, dagen efter pratade vi om det i lunchrummet och då var den nya killen på Markets, Anders där och han gillade visst Yoga och visade upp övningen i lunchrummet...han var en kul typ...tror vi hade knyckt över honom från SEB...tror inte han jobbar kvar, undra vars han tog vägen..."
 

Jaaaa, fokuserad var jag väl inte men det är väl som svärmor säger...man måste träna på det med, så jag ska då testa en vecka till :)

Har ingen Yogabild av mig...men ett foto sedan 2002 på hästtjejen...lite Yogainspirerad är den ;)


Här pustar Hera ut efter en BRAK, dags för backspegel!




/Hera
Rebecca

Jaa, det är kul att bli uppvaktad ibland :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress