Hera

Ber om ursäkt...
...för min okunskap kring kriget i Gaza. Jag kan inte allt men jag brukar ha lite koll på en hel del...men inte i det här fallet. Jag måste ha missat de lektionerna i grundskolan! Jag är på det klara med att de som är osams bråkar kring helig mark...de tror alla på Gud...men inte samma gud. Istället för att alla får tillgång till den heliga marken, accepterar att man inte tror på samma gud men respekterar alla, är överens om att det är just heligt...så är man hatiska på varandra istället. Jag kan samtidigt förstå att om någon mördat eller skadat mina barn, mina syskon, mina föräldrar...mina förfäder..så skulle jag vara jäkligt arg jag med....och det är ju så det är....i alla läger...det är väl kanske det som är största bekymret....ja finns det någon lösning?

Själv är jag mest bekymrad över min okunskap i det här...eller allra mest bekymrad är jag över att jag är nog inte ensam om detta ...

/Hera
litentanta

har ju fastnat lite i den här konflikten, eller ivf det mest aktuella, den har ju pågått så länge att jag skäms över hur lite jag har läst in mig på... men vi satt hursomhelst o pratade om just det där hatet, särbots pappa avled ju precis innan jul... vi är många, många som sörjer en sjuk äldre mans ganska väntade död, är inte så svårt att tänka sig hur det skulle vara om nån hade dödat honom..



dessvärre tror jag att jag under de rådande omständigheterna som ju inte är tillfälliga också skulle kunna drivas väldigt långt av hat, sorg och vanmakt, även om man vill tro att det ska vara mer rätt o logiskt att starta om, börja om och försöka igen... tänk om nån gjorde min dotter något??? osv, tankarna rusar iväg.. och det utan nån som helst gudstro.. det är inte enkelt, många plan, men för att göra det enkelt för mig JUST NU unnar jag mig att reagera starkt på just Israels övergrepp mot den palestinska civilbefolkningen, för just nu dör hundratals oskyldiga och vi i väst bara tittar på...



(svamligt, ber om ursäkt, men liten febrig tant m magknip tänker lite runtikringigt o snurrigt just nu)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress