Hera

Ischias
Har haft ischias sedan jag var på muskelbalanseringen för snart två veckor sedan. Det var då skönt att tänja ut kroppen rejält men tydligen väckte jag den björn som faktiskt sovit i ett par år till liv...å inte blir det bättre...

Ett kort sammandrag av helgen:
I lördags kom mina föräldrar, M:s föräldrar och min förra makes föräldrar på kalas. Grannfrun med yngsta dotter dök även upp plus att en av hästtjejens kompisar närvarade. Dagens överaskning var när min syster, hennes sambo och två av barnen kom :-)
Fredag kväll kokade jag en full gryta med köttfärs för att kunna bjuda alla på middag under lördagen, spagetti och köttfärssås stod på menyn. Lördagmorgon fann Chinook grytan på bron och mumsade i sig hälften (ca 2 liter)...så det blev en betydligt mindre middagsbjudning (mina föräldrar och M:s föräldrar)...
Lördagkväll med schlagerpub var jättetrevligt trots att jag var jättetrött...beundrar MötleyCruAnnika som höll i efterfest, jag skjutsade hem henne så hon hann förbereda innan resten av gänget dök upp. Extra plus till arrangemanget var att de hade många ickealkoholalternativ. Det var riktigt gott att slippa dricka sötsliskig cola till de goda korv/ost-brickorna de sålde..de hade bl.a lättöl!...Ja jag körde, kände inte för att partaja efter en dags barnkalas utan det var bekvämt att köra bil :) nästa gång får väl M köra...eller så är det varmare så man kan cykla!
Söndagmorgon tog jag en rejäl sovmorgon, klev upp ur sängen 10.30, trodde att M var dålig för han var uppe flera gånger...tidigt...men det var han inte...han var bara frustrerad över att han INTE kunde sova. (halvsex var han pigg)
Idag var Chinooks uppfödare förbi, det var kul! Hon tyckte han växt till sig fint. Fick kurs i hur han ska trimmas....alltså allt hår ur öronen ska ryckas bort...det visste inte jag...inte konstigt att vaxet kletat sig kvar. Nu är han slät som en bäbisrumpa inne i hörselgången :) Insåg i eftermiddag när jag skulle testa trimma honom på ryggen...det där är tidsödande, speciellt när det aldrig blivit gjort tidigare...

Bilder från kalaset ska ni få när jag fått ett gäng från Svärfar som numer är ständig pressfotograf men sin jättesystemkamera :)

Sleep well!

/Hera
Ice Lady

Du har blivit utmanad! (Klicka på URL-länken så får du se!) ;-)

Mötley Annika

ja så trevligt det var och tack snälla för skjutsen !

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress