Hera

Söndagförmiddag...
Härligt med Söndagförmiddag, speciellt nu när vi har en väckarklocka (Lillan) så blir förmiddagarna så långa...Här ute målas det febrilt, det mesta av ställningarna måste plockas ner för de ska lämnas tillbaka imorgonbitti. Igår lastades hela majbrasan (som växt sig alldeles för stor) i en container, ska gå till flisning och så småningom värma växthusen i Hällnäs (ni vet de färska kryddorna och salladerna ni brukar se på affärerna)...i alla fall en stunds värme ger det väl. Slutligen så sattes det lite granplantor mot 363:an...de är inte stora men vi ska väl bo här länge :)
Just nu håller jag på att baka vitt bröd till en soppa jag ska testa på att göra. Jag har hittat den via en blogg jag följer (Maryam). Jag har ingen mynta hemma...eller någon Harrissa (jag googlade på det..det är visst en stark kryddblandning som ursprungligen kommer från Tunisien)...men det blir kanske gott ändå...

Ha en skön söndag!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress