Hera

Hinner inte mycket.
Otroligt vackert väder idag, har dock mest varit inne...jag hinner ingenting...antingen ska Lillan äta eller jag och Lillbulten...eller så ska jag fixa i ordning middag...byta blöja på någon, städa lite...oäää vars far dagen?

Svägerskan har ju haft häst några månader, den har hon inkvarterad hos mannen vars hus jag skrev om, som brann upp, hästen har inte mått så bra och nu är det väldigt illa...hon måste nog ta bort hästen, hon och Hästtjejen är jätteledsna...å jag är givetvis också ledsen för dem...

Lite roliga saker händer också ibland, när jag och pappa satt på akuten i fredags och väntade så berättade han att han under veckan hade haft besök av en annan boende uppe på sjukstugan som var in till pappa och kikade runt i rummet och slutligen bestämde sig för att ta pappas sängbord (ni vet ett sådant där rullbord som finns på sjukhus)...han rullade iväg med det men till slut tog det stopp för pappas kontroll till sängen (för att höja och sänka osv.) hängde på det bordet...den snurrade kabeln var tillslut spikrak och det slutade med att den släppte från bordet och kom som en projektil tillbaka mot pappa där han låg i sängen. I detta läge valde pappa att för första gången trycka på larmknappen (vi har alla tjatat om att han ska använda den när han behöver hjälp)...men ingen kom så då gick han själv ut i korridoren och tog tillbaka sitt bord. De andra på akuten måste ha trott vi var galna som satt och skrattade åt det här för det var så dråpligt (när han berättade det)...men det känndes skönt, att få skratta tillsammans med honom!

Nej...jag har mer att berätta men ...annat kallar!

/Hera
Systerdottern Jenny

Ja, jag höll på dö av skratt när mamma berättade vad som hade hänt. Jag ser han framför mig, att han ligger och tittar på den andra boende som "springer" iväg med hans bord..



Ja, det va fruktansvärt roligt!



Kram på er!

Anonym

Ja tycker vagnen va lite kult =)Fungerar bra än så länge..bara lite orolig för däcken,skrattdom e ju icke ny

Visst springer tiden,o vi med den**

kram kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress