Hera

Anitas köttfärssoppa
Mamma brukar bjuda på en köttfärssoppa som jag tycker är jättegod, hittade en liten post-it lapp i min kokbok på ett recept...det måste vara det. Ska testa det idag till middag!

Anitas Köttfärssoppa


400 gram köttfärs

2-3 gula lökar

2 msk smör

1 tsk paprikapulver

3 paprikor

1 liter köttbuljong

3-4 klyftor vitlök

5-6 råa potatisar

3 msk tomatpuré

oregano

salt

peppar

Vitt bröd och turkisk yoghurt till...

:-)
/Hera

Maja

Jo, jag vet att det är gott! Jag har ett nästan identiskt recept. Tyvärr är det bara en av oss två som gillar soppa på köttfärs. Lycka till med soppkoket!

Kramar till hela familjen/Maja

Hera

Det var gott...däremot så ska jag ta mer vatten redan från början ...å buljong och så vidare!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress