Hera

Hemma!
Kom hem tidig eftermiddag idag efter påskfirande hos min far! Har haft en kanonhelg med kanonväder och kanonsällskap :) Har firat med mor och far plus mina bröder ( G & J ) med delar av deras familjer. Chinooks höjdpunkt var nog äldrebrorsans hund (Ellie) som nyss löpt...luktade visst ljuvligt...hjärnan försvann fullständigt på honom! Lila åkte med upp och det gick bara bra, hon hade nog mycket att göra när de gällde inspektion av ladugård och annat. Det känns så otroligt skönt att ha åkt bort hela familjen...en minisemester vi alla behövde! Jag fick träffa en av mina kusiner som bor utanför Sollefteå, han var hemma med sin familj som bl.a. består av en 9 månadersbaby (som sov när vi var hos min faster för att träffa dem).  Väl hemma så lämnade vi all packning på bron, gjorde upp eld och grillade korv i solskenet. Den som saknas är dock Hästtjejen som tog bussen till Yttervik (Tärnaby) igår för att fira resten av påsken med sin farmor, farfar och en av farbröderna med familj. Det är roligt för henne (vilket vi verkligen unnar henne)...men tomt för oss!

Nu blir det två dagars jobb...sedan har jag tagit två dagars semester :)...M skulle också ha gjort det men måste på något Holmenmöte i Norsjö på torsdag :) Var är det för gamla farbröder som lägger möten på påsklovet!!!! Har dom inga egna barn...eller barnbarn att umgås med!

Glad påsk!!!!!


Förresten....det är ju några som fyller år idag!!!!!!!!!!!!!!
En av mina systerdöttrar med pojkvän!
Grattis önskar vi i Bodarna...gå in på bloggen och gratta dem ni med!

/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress