Hera

Må V 40
"Livet kan bara förstås baklänges, men det måste levas framlänges." Sören Kierkegaard

Det vete fasen...det finns mycket i mitt "baklängesliv" jag inte begriper...men sant är ju att man inte kan leva i historien...utan här och nu och i framtiden! Männsikor som ältar orkar jag inte med....så jag tänker inte bli en sådan själv. Just nu känner jag då inte att jag har något att älta  heller....

Som de flesta kanske sett i tidningen så är det min svägerska, alltså makens syster, tillika f.d. namne...som gift sig. Så det var inte JAG som gift mig för tredje gången...nej...nuvarande make får stå ut med mig :-)...jag tror inte att han tycker det är så illa heller...själv så stortrivs jag med honom och inväntar glatt min födelsedag. Undra vad han ska hitta på? Funderar på att lägga ut en önskelista men det känns faktiskt lite barnsligt...men ..jag kan ju vara rätt barnslig av mig...

Här i Bodarna är det svart som natten utomhus eftersom vi inte har några som helst gatlysen...min farmor och hennes polers stickade (!) på missionskyrkan för att skrala ihop pengar till gatlysen i Juktån...det kanske jag med ska prova med...men än så länge så är det pannlampa på när man är ute och vandrar med hunden efter byavägen. Min farmor dog 1969...det var andra tider...förr.

Själv har jag knåpat ihop ett inlägg i diskussionen vi nu för kring begreppen kommunikation och storytelling (högskolekursen jag läser)...ibland får man tänka till! M jobbar natt, Hästtjejen sover (förhoppningsvis, ska upp och kolla dock), Lila likaså..jag är klar med läxan och måndagsbloggandet...nu har jag lust och tid att träna Chinook lite (stå och hit)...men han sover ju också. Så, tekopp och ...sängen blir det för mig med!

/Hera
Mötley Annika

jag får täta rapporyer om Lila :) va kul att det går så bra ...idag flyttar Roxy ... ha de bra vi hörs

Mötley Annika

hahaha ja stava e inte min starka sida L

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress