Hera

Atjooo
har det varit hela dagen. Känns skönt med en "ledig" dag imorgon, ledigt från jobbet i alla fall...så att jag kan jobba stenhårt med studierna istället. Jag ska analysera hur företag använder storytelling för att kommunicera med olika intressenter. Hmmmm....Ska även träna Chinook på att vara ensam i hundburen ute i bilen under dagen...så att han lär sig att ligger man där och sussar så kommer husse eller matte och hämtar en till slut...för min pappa har nog knappast lust att komma till oss så fort M och jag jobbar samtidigt. Svärmor och Svärfar har lovat att ställa upp på fredag...då ska de både ha sin egen hund, Svägerskans hund, Svägerskans barn (deras barnbarn alltså) och Chinook...får Lillbulten inte vara på dagis så måste de ha henne med...plus att Svärmor ska baka under en större del av dagen inför Korpendansen...oj oj...

Jag har ikväll bestämt mig, jag åker inte på hemvärnsövning. Kombinationen av känslan att ha 1000 saker ogjorda, en förkylning, en hundvalp, en kattungen, ett litet barn, ett hormonshumörssvängande tonåring och en make som ska jobba...gör att det känns omöjligt...känns lättad över att ha bestämt mig.

När jag kom hem från jobbet så var kommunens energirådgivare här...vet inte om jag blev så mycket klokare...

Pappa åkte hem idag...saknar honom redan!

Vi hörs!
/Hera
Svägerskan

Hehe! Hoppas att Lillbulten inte får va på dagis, för nu har dom oftast himla kul ihop! Sist lekte dom nästan hela dagen utan att bli osams! Verkar inte som du har trist du... Jag borde packa, men var tvungen att ta en paus!

Vi hörs!! // jag på berget

Hera

Packa ner mig med i väskan...jag lovar att sova hela resan och inte störa...så mycket i alla fall :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress