Hera

V 23. Måndag
Vecka 23...året har 52 veckor, snart har vi avverkat hälften. Hmmm...tiden går snabbt! Har inte skrivit så mycket sista dagarna eftersom vi har haft fullt upp och vackert väder. Den här veckan jobbar M 15.00 - 24.00 så vi hann bära ihop det sista riset nu på morgonen innan han for. Annars så fylls gården allt eftersom med släpvagnar verkar det som. Nu har vi en tom (våran) som väntar på skräp från taket, sedan har vi en med nya taket (plåt och reglar mm) och slutligen en med en byggställning på. Imorgon drar det igång!

På torsdag ska Lillbulten få en spruta, Prevenar nr 2. Dessutom ska vi passa på att mäta och väga henne...hennes "magåkomma" för ett par veckor sedan var ju inte så bra...hon var ju nog späd sedan tidigare. Vi har dock försökt få henne att "äta upp sig"...extra mycket smör på mackorna osv. Själv har man ju inte riktigt det problemet...att man är för smal, min träning har legat nere två pass nu. Får se hur det känns imorgon! På fredag är det nationaldagen och på söndag har jag och M varit förlovade i 5 år...tror ni han kommer ihåg det...vi får se :-) Jag kom i alla fall ihåg det IDAG...hoppas det sitter kvar tills dess.

Hästtjejen hade långdag på skolan idag så jag fick mata Elvis mitt på dagen...det var ju rätt mysigt :-)

/Hera

Upptäckte nu kl. 22.55 att jag glömt veckans ordspråk...tur att klockan inte passerat 23.59 :-)

Det blir ett av Molière...."Av villovägar är de kortaste de bästa"

/Hera
Lizaloop

Det var jag som tutade här om dagen om ni funderade..haha!

När ska du börja jobba?

Hera

30 Juni... Tut tut ;-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress