Hera

"Jag ska måla hela världen lilla mamma...
....full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha"

Här har det målats nästan hela dagen....och ändå finns det mer att måla kvar. Det är så roligt att måla när det blir STOR skillnad. Vi har haft hjälp av min svärmor och svärfar, vi har kört lite olika nivåer. Svärmor längst ner, jag och hästtjejen liiite högre upp och svärfar högst upp. M har målat på bostadshuset, där rännorna ska hänga + foder till ladugården...alltså bara vitt vitt vitt...vi andra målar rött rött rött. Min mamma ringde idag, pappa ska komma ett par dagar till veckan. Det blir jätteroligt :-)...är han i form så finns det att måla för honom med!

Hästtjejen har det jobbigt med Elvis, han avgudar henne så han ropar på henne hela tiden och när hon matat honom så blir hon inte av med honom. Smålammen springer ju nämligen genom maskorna på fårstängslet...inget problem för de flesta lamm som har sin mamma på insidan...värre för Elvis som har henne på utsidan. Tårarna har varit nära att komma flera gånger i förtvivlan för att hon inte lyckas bli av med honom...men oftast är han till glädje.

Jag har betalat räkningar och försöker fixa och dona med lite praktiska saker. Om några dagar åker jag ju iväg till Stockholm och kommer inte hem förrän på midsommaraftonsmorgon....

"önska lilla mamma, önska vad du vill
färgerna är många och de räcker till
himlens alla stjärnor
sagans alla slott
allting kan jag måla mamma önska blott"

/Hera
Svägerskan

Hihi! Inte lätt med en flaskis! Tur han e så söt så han kommer undan med en hel del bara för det...

Måla & stressa inte ihjäl er!

//U

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress