Hera

Ur form..

När jag vaknade denna morgon kände jag mig helt ur form, M låg dock och snarkade så gott bredvid mig så jag klev upp med Lillbulten. Hästtjejen hade redan ätit frukost trots att klockan var relativt tidig, hon skulle till grannens häst, Sotis.

Idag har vi kapat ved och staplat...får jag inte sorkfeber nu så får jag det aldrig! Svärfar har lämnat munskydd åt oss, jag hade mitt snyggt placerat i trappen såg jag när jag kom in...

Annars har jag bakat bullar ikväll inför nästa helg, Hästtjejen fyller år den lördagen! Lite snöpligt för svärfar och  svärmor var förbi...dock var svärfar tvungen att fara precis när första bullarna var klar för jäsning. Mmmm en halvtimma ifrån nybakta bullar var han...men jag skickade med svärmor en påse!

I form verkar Björn Ferry vara, det är kul!

I form verkar en del politiker i Big Lake vara...en nytt parti är på väg att bildas! Har enbart läst på alltomstoruman.se och en artikel i Västerbottens Folkblad så jag vet inte mycket om detta men jag har funderingar. Hear YeVAD är det dessa politiker ska göra via det nya partiet som de inte kan göra i det befintliga? Alla som engagerar sig politiskt på kommunal nivå brinner väl just för kommunala frågor? Behövs det då ett särskilt parti för det? Jag undrar också över om de brinner för frågor i just Storuman eller Storumans kommun. En del politiker från olika partier har skrivit på som sympatisörer för kommunlistan men har inte för avsikt att byta parti . Tycker jag låter konstigt, jag är sympatisör men ändå inte...Sen läser jag att de är ett opolitiskt parti, kan man va det? Kommunlistan vill väl ha politisk makt...Man är missnöjd med KS ordförande och vice ordförande...alla verkar vara det inom alliansen( i och för sig säkert oppostitionen med), varför tar inte alliansen itu med det och kräver förändring eller avgång? Min slutsats är att jag tycker det verkar lite omständigt att bilda ett nytt parti...frågan är om det hjälper...Är det inte bättre att förbättra där man är?

/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress