Hera

Snön den bara faller ner...
....trall alalalalala!

Jo väderväxling är det! Nu ligger det just kring noll grader, snöar..drevar. Gick ner för att hämta tidningen nu när Lillbulten skulle sova, när jag kommit ner för backen var det tvärstopp med vagnen. Snön var jäms med plogkanten där...hmmm om drygt en timma ska jag vara på skolan för att skjutsa Hästtjejen till tandläkaren...skotta för Snow Blowerhand...tar för lång tid plus att jag knappast orkar med det för det är en ganska lång sträcka...starta traktorn, jo det skulle väl gå men M köpte en snöslunga i måndags och jag har inte provat att skotta sedan dess, så den kan jag inte med...ringde M...ja men ta lilla snöslungan, som vi hade i Big Lake...ja men visst! Så nu är det fixat, tog ju bara en kvart - tjugo minuter! 30 cm kompakt drevsnö var det...vet inte om saaben glidit fram i det...

Så nu ska jag piffa upp mig lite så man inte skrämmer slag på folk i Vindeln!

/Hera
Vi uppi backen

Hihi! Jag tänkte på er när jag susade förbi på stora vägen i förmiddags... Undrade lite försynt om du tittat ut i god tid *fniss* Men jag kan ju trösta dig med att jag har oxå fått skotta för hand idag... Kom ju knappt upp på bron. Ha det gott!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress