Hera

Samtal och fest
Igår bakades det lussebullar här hemma...de jäste inte som de brukade...så de blev rätt små men ätbara. 16:00 var det dags för utvecklingssamtal för Hästtjejen, skönt att få kvitto på att hon sköter sig bra :)...samtalet tog dock längre tid än vi trodde så vi kom till Lillbultens julfest på Folkets hus i Hällnäs 17:30 istället för 17:00...men vi hann äta gröten ändå innan hon skulle gå i Luciatåget. Lillbulten förstod dock inte vitsen med alla rödklädda tomtar och lakansvita tärnor utan var istället mycket tveksam och reserverad...hon följde med tåget in men kom sedan rusande till min famn med tärnljuset i högsta hugg. I Big Lake så brukade inte föräldrarna få fota de små förrän tåget var inne och hade sjungit sina sånger...lite för att de minsta skulle få vänja sig...det kan ju vara nog läskigt ändå...det var nog inte ett så dumt förhållningssätt. Det har alltid faschinerat mig att det alltid finns föräldrar eller far/morföräldrar som tränger sig längst fram för att ta sina bilder, helt utan hänsyn till att de ställer sig ivägen för andra som kanske är där för att njuta av ögonblicket...lägga "sina" intryck i den mänskliga hjärnan...blixt blixt blixt...deras familjealbum går först...för det är ju sällan så att dessa framfusiga egenutsedda "pressfotografer" delar med sig av sina bilder till de övriga senare...Jag är absolut inte emot folk som tar bilder...men hänsyn är alltid på sin plats! Nu låter jag grinig...det var inte så farligt igår... utan jag vill bara beskriva ett fenomen jag ofta upplevt genom åren av skolavslutningnar, julfester, musikcaféer etc. Själv hade jag i all stress glömt/inte tagit med våran kamera, så jag ställer mitt hopp till att min svägerska (som inte tillhör kategorin självutnämnd pressfotograf) e-postar mig några bilder...Hennes dotter, Räkan, njöt av ögonblicket och valde att ställa sig framför tåget för att dansa litegrann...ja de är olika, kusinerna! :-)

/Hera
vi på berget

Korten kommer så fort jag redigerat lite röda ögon å så! Pepparkaksgrottor med lingon e ju supergoa! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress