Hera

Lägesrapport
Lillebror dök in på en kopp kaffe i eftermiddag...efter två dagar i Umeå återvänder han till Big Lake men förärade oss med ett besök på vägen hem. Jag gillar oplanerade snabbvisitbesök...är ingen riktig "husmor" så jag tycker planerade trerättersmiddagar är...mindre roligt innan...men trevligt då de sker...  :-) Han jobbar med näringslivsfrågor, som jag finner intressant men det fanns ingen tid att diskutera...han skulle hem och jag hade fullt upp med att fylla i hälsoundersökningsblankett för hästtjejen. En kopp kaffe avnjöt vi i alla fall!

Lillbulten har rätt många tänder nu, små risgryn lyser upp hennes mun när hon ljudligt gapskrattar...vilket hon ofta gör nu sedan hon inspirerats av andra högljudda barn på förskolan. Ibland kan man få en blöt puss...ofta gapande...som inte känns allt för mysigt...eller en slängkyss, vilka är desto sötare! Senaste nytillkomna beteendet är annars att vi stampar med fötterna, och hon härmar men stampar ännu fortare! Vi hade rätt kul när vi stod och steppade i köket i eftermiddag alla fyra...såg nog inte kloka ut! Det är vi kanske inte heller :-) Hon försöker även hoppa och lättar väl nån millimeter :) Kroppskontrollen är lite bättre nu så hennes dansmoves ser rätt schyssta ut...verkar gilla takt, rytm....som sin far....det gillar i och för sig mor med...men jag har den inte riktigt lika naturligt!

/Hera

Värdelös information....under tiden jag skrev detta så lyfte jag ner katten fem gånger...hon sätter sig strategiskt framför skärmen så jag inte ser något. Undra om hon vill att vi ska gå isäng?
Lizaloop

Trevligt med oväntat besök, tänk om jag kunde ta mig ur kragen någongång också....

Katter är roliga på det sättet, de ska verkligen vara i centru, samma sak när man ska läsa tidningen, då är det klart att katten ska ligga på tidningen och vägra flytta på sig!

Igår fick jag besök av en extrakatt, tror att Elvis (L8:as) katt börjar vara less på ensamheten, för han höll till här hela dagen å båda åt och sov!!!

Hera

Du är så välkommen :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress