Hera

Gocken

Norregök är sorgegök,
östergök är tröstergök,
södergök är dödergök,
västergök är bästerkök.

Nej jag har inte hört nån gök idag men orienterat har jag med Hästtjejen. Kontrollerna 20-25 tog vi...de var lite klurigare än de jag gjort tidigare. Kul med sällskap, hon gick mest efter karta och jag försökte visa henne att kompass är bra...

Någonstans efter att jag förklarat att man ställer sig vid en kontroll i rikting mot nästa...lägger kartan i riktning norr söder...lägger kompassen ...där förlorade hon intresset...men sedan testade jag att jag ställa in kompassen och hon fick ta över den och gå...då blev det mer intressant. Hoppas hon hänger med nästa gång!

Lillbulten har varit själv på dagis (eller skola som M säger) idag, personalen skulle ringa när hon sovit mitt på dagen för hämtning...M har rastlöst jobbat på ute på ladugården under tiden..."nu åker jag dit" utbrister han till slut ...det kan du väl inte sa jag. De skulle ju ringa! ...Inskolningen är nog kanske till för honom...inte henne :-)

Ha det så gott allihopa och lyssna efter från vilket håll ni hör göken nästa gång...hoppas det är väster!

/Hera
Svägerskan

Haha! Stackars storebror! Man undrar ju vem som har mest separationsångest skratt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress