Hera

Elverk
1800 W MT
7,8 A
230 V
50 Hz

Har lärt mig elsäkerhet plus hur man startar och använder Elverk 1800W Mt. Kaptenen var en klasskompis från högstadiet som numer jobbar åt försvaret i Umeå. 82 kg väger det med lådan...så det är bara hugga i och bära! Fick annars lära mig en hel del som jag har nytta av hemma...man har nog för många kabelhärvor, för få jordfelsbrytare och för lite koll på IP klasserna våra elapparater har. Det man har inne har normalt IP20, det man köper till trädgården IP44...som är långt ifrån vattentätt...Vilket är IP67. I tält med el...så är det ju lätt att man stoppar in mobilladdare, kaffebryggare....hmmm, det får man tänka på framöver!

Klockan 6 var jag uppe för att vara komma i tid till I20 området...på en lördag...lär nog somna framför TV:n ikväll....

/Hera

PS...sitter och googlar på elverk...lite förvånad blir då jag över att man kan hitta instruktionsboken på nätet!
Lizaloop

ehh okej jag fattar ingenting...

Ida

Ja inget slår blåbärsmuffins och en kopp te på morron =) Ha fundera på testa raspeballarna eller hur de nu stavades, hehe ;) Smakar det alltså som riktig palt? Ha en fin dag =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress