Hera

Sol sol...strålande sol!

Härligt!

Var och handlade på Konsum, de höll på att stöka om...flytta nappar och sånt till hyllan mittemot blöjorna, allt för att få plats för mer barnmat. Enligt fd. Ekträskbönan så ska de satsa på barnfamiljer...då gäller det att bunkra upp! Smart drag tycker jag för finns det några som handlar så mycket som barnfamiljer? Jag diggar Konsum i allmänhet...Vindelnbutiken i synnerhet, de har trevlig personal...man blir sedd där. Det jag dock inte gillar är dessa kuponger som man får varje vecka om man är trogen kund. De kommer alltid i brevlådan när man precis har veckohandlat (känns det som...) och har man hunnit få dom så ligger dom hemma på köksbordet. Snälla...skicka gärna kuponger men ladda rabatterna på kortet istället!!!

Annars har jag stökat ihop på bron och burit fram trädgårdsbordet och två stolar...det är inte lika varmt som det säkert är på altanen hemma i Big Lake (som inte är min längre...och som säkert är full av snö eftersom det saknas tak) men det var jättemysigt att sitta här i solen och dricka kaffe. Har sedan myst i en solstol med en liten filt på mig och ett korsord i handen...Ja jag har varit lat och ledig....Ja det var jätteskönt!

Försökte väcka Lillbulten för en stund sedan men hon sov djupt...ska göra ett nytt försök snart igen för annars blir det en sen kväll ikväll!

/Hera

Mötley Annika

kaffe i solen har de varit här med ...yippiie känns som det e vår nu !!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress