Hera

Det blåser varma vindar...
Det har ju varit riktigt varmt idag!
Känns som konstigt i luften, konstigt väder...eller så är det min förkylning som gör att det känns konstigt..

Roligt att många har kommenterat mitt förra inlägg, jag är ärligt intresserad av hur man i byarna känner att bästa lösningen är för kommunen. (räknar även huvudorten som by  :-)   )
I företaget jag jobbar brukar man tala om att sätta på sig koncernhatten. Hoppas att alla byamössor flugit bort i den varma vinden idag och att det nu när det blir kallare sätter man på sig kommunluvan. Tänker på vad som blir bäst för alla oss kommunmedborgare...typ, vill jag spela golf så gör jag det bäst i Gunnarn, inte i Skarvsjöby för de har ingen golfbana. Vill jag gå på ridlektioner gör jag det i Stensele för de har ridskola, det har inte Barsele. Man kan inte ha allt överallt...inte när man bor i en kommun som är så stor till ytan så att vi får ungefär en kvadratkilometer var att vistas på... Det är mina åsikter i alla fall men jag är inte dumtjurig. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om någon har bra argument.

Annars så har jag nu gått igenom alla instuderingsfrågor, svarat på "faktafrågorna" sedan finns det flera som man ska diskutera med sin studiegrupp med...det är bara det att jag har ingen studiegrupp...Ska gå igenom frågorna igen och komplettera sedan får jag väl ta det där diskuterandet senare... om inte nån av er där ute i cyberspace är sugen på att fördjupa sig i organisationslära?
Stora grejjen just nu är att jag ska påbörja ett PM, kring någon aspekt inom organisationsområdet som jag skulle tycka vara intressant att studera...endast ett första utkast på ungefär 2 A4 sidor... jag vet inte riktigt vad som förväntas av mig... några förslag någon?

Antar att min villrådighet har gjort att det slunkit in några inlägg här på bloggen istället för att börja skriva på PM:et...det jag skrev imorse tog en stund..och här är jag igen :-)

I morgon tänker jag luncha på Akkan, hoppas några ur "mitt gäng" är där, det är säkert färre eftersom de badade idag men jag är så sällskapssjuk...Lillbulten (jag måste döpa om henne) är snorig men annars pigg.

Väntar hem hästtjejjen när som helst, hoppas jag. Hon är medhjälpare på ridskolan ikväll, hon skulle hålla i en lek i slutet på en av lektionerna idag, hoppas det gick bra. Hon förberedde sig redan i helgen, gick in för det med själ och hjärta.

Undra om det inte är Desperate hous..., eller är det imorgon... , ska kolla :-)
/So long!
Hera
Svägerskan

Ojojoj! Det blidde visst debatt här på sidan! Men det är bra! Känner igen diskussionen, för den är det full rulle på här oxå. Men vi är för många ännu, för att dom ska kunna plocka bort skolan! :D Ser att du blivit hemlig på gamla dagar oxå *ler* Har oxå funderat på att göra en sån däringa, men har inte tagit mig för. Har dock uppdaterat lite, snart kommer lillbulten med! Kram, kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress