Hera

1500 Jobb!

"Statliga myndigheter drar in 1 500 jobb

De statliga myndigheterna ska effektivisera sin ekonomi- och personaladministration. Det innebär att uppemot 1 500 jobb kan försvinna från totalt 250 myndigheter under en femårsperiod.

Nedskärningarna ska spara 1,2 miljarder kronor åt statskassan, enligt beräkningar från Ekonomistyrningsverket som har överlämnats till regeringen"

Saxat från SR-Ekot
20:37 | tisdag 9 oktober 2007

1500/250 myndigheter = 6 personer på varje myndighet...
6 / 5 år = 1,2 personer per år...

Jag undrar är de väldigt få på varje myndighet...kanske...

Jag har inget svar och därmed kan jag knappast skapa mig en åsikt... den som lever får se.

Jag har haft tv-kväll med plugg i reklampauserna :)
Desperate Housewifes & Bröder o Systrar!
/Hera

Anna

och ikväll är det mys med Dr Mcdreamy =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress