Hera

Protestlistor via e-post

Då och då dyker det upp e-post i form av en protestlista. Man uppmanas skriva sitt namn längst ner och sedan skicka vidare till alla man känner. Den 100 personen ska skicka in hela listan till en person eller organisation.

Senaste dagarna har jag fått en variant flera gånger...

Om jag skriver dit mitt namn och skickar det vidare till, vi säger 10 personer...då finns mitt namn med på 10 listor, sedan skriver de i sin tur under och skickar till 10 ytterligare...då finns mitt namn på 100 listor...osv

Det funkar inte!

Det är inte äkta!

Skriver man på en protestlista så gör man det en gång...annars är den inte trovärdig för mottagaren.

Så, antingen djävlas man med den som man ska skicka listan till när den är full...elller så följer det kanske med ett virus i e-postet som man sprider vidare...vad vet jag ...både och kanske?

Så våga protestera, skriv inte under den typen av listor...gör ni det ...så skicka dem då inte till mig :-)

Good night!
/Hera

 Falling Asleep 

Stannapanna

Håller med completely, ibland är det osanningar de vill att man ska protestera mot,skrönor som går runt , sååå.....

Anna

sorry!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress