Hera

Måndag, en lång dag?

Veckan börjar med en lång dag, måndag!
Kanske är det för att det känns som länge till fredag då man får träffa sin käraste igen...

Den här veckan ska det vägas, gå på ett politiskt möte, fixa ryggen hos sjukgymnast, badas på småbarnssim, äta lunch på Akkan, skolavslutning, resa till Vindelns kommun, gratta mannen, vandra upp på Storskällberget plus lite annat... har fullt upp trots att jag är föräldraledig!

Syrran ringde just, hon ska sköta lillbulten medans Lars bryter i min rygg. Tack för det och allt annat syster yster! Hoppas jag blir bra ... annars blir det ingen resa till helgen.

På morgonen var jag upp på bvc och vägde lillbulten, som är en hon, och hon hade ökat liiite. "Kurvan" har flackat ut lite så jag måste mata ännu mer... de ville jag skulle ge  tillägg efter varje amning....jobbigt...Blir ju orolig när hon är som en liten sparris! Ja ja bara att kämpa på , kämpa på!
För er som gillar siffror så kommer vikten här: 5420 gram.... en "genomsnittlig" bäbis i hennes ålder ligger närmare 7 kg.
Nåväl, hon är nära att bryta den nedre linjen i hennes viktkurva så det ska vi nu jobba för att INTE göra!

Ska hjälpa en farbor jag känner att få hemtjänst och komma in på ett äldreboende, ringer till biståndshandläggaren. Antingen upptaget eller inget svar!?! Får prova igen.

Vi väntar en liten kusin när som helst oxå , svägerskan lät glad imorse. Både hon  och svågern verkar ha "boat in sig" allt från nytt tak på kåken till färdigmonterad barnvagn.  Nu är det bara "räkan" som fattas, alltså kusinen....

Mannen fyller år på lördag, har någon ett förslag på present? 39 år blir han!

Veckans citat!

"Den första regeln i kärlek är att lyssna" Paul Tillich

Svägerskan

Hejhej! Trevlig med en liten blogg! Vi hade mammaträff idag. En tjej var borta, för hon fick en dotter i morse :) Allt hade gått strålande och fort!! Hoppas du blir bra i ryggen, för vi vill ju gärna se er här i helgen allihopa!! Kram, kram!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress