Hera

Måndag v 51
Då var det denna vecka kvar...sedan är det julafton, äntligen!

Så den här veckan ska jag grava fisk, göra köttbullar och gravlaxsås. Sen är det klart, jovisst...tänkte koka gröt till julaftonsmorgon. Då är det risgrynsgröt med ett snapsglas punsch till frukost, så då är ni välkommen hit! Det är nog allt starkt som dricks här på julafton :), jag har inte fattat vitsen med att dricka sig onykter på barnens favoritdag...

Något babysim blir det inte idag, Svägerskan och Räkan är förkylda. Däremot på torsdag är det Stressless på badhuset i Vindeln...det kanske vore något...för att varva ner inför helgen. Vad säger ni? Tror Lillbulten är ur form också, för hon ligger och sover! Somnade vid 20 igår och sover än! M var lite blek om nosen igår, Hästtjejen klagade innan hon gick på skolan, lite ont i halsen. Jag mår dock finfint!

M jobbar natt i veckan, vilket innebär 15-24. Plus nån timma körtid x 2, det blir tungt att lämna honom i sängvärmen på morgonen...men det är bara att hoppa upp illa kvickt så han inte vaknar. I och för sig brukar han inte ha svårt att somna om...

Nu är vi inne på andra veckan då vi bor tillsammans på heltid. Vad ska man säga...tidigare så har han alltså varit borta på veckan, resten av familjen har ätit när det passat oss och vi har gjort det vi känt för. Ensam vuxen...alltså ensam allsmäktig har jag varit :)
Förra veckan satt vi och väntade på honom innan vi kunde äta, en dag var han sen för han hade kört fast två gånger den dan (ploppen kallade arbetskompisarna honom för ha ha)...känner mig nästan som en hemmafru som tvättar och lagar mat...jag klagar inte, jag gör ju egentligen samma saker fast på ett annat ställe...skillnaden är kanske att jag inte är alldeles ensam allsmäktig längre...ha ha!

/Hera

Oj, höll på att glömma veckans citat!

"Avsluta varje dag och var färdig med den. Du har gjort vad du har kunnat."
Ralph Waldo Emerson
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress