Hera

H2O
Länge sedan sist...vi har det bra...förkylda men annars är allt helt ok. Nästa fredag är det minnesstund för min far....Kommer på mig själv att jag suddar, skriver, suddar, skriver...vet inte riktigt vad mitt budskap är :) Har haft en mysig helg här i Ljustjärnbränna tillsammans med min familj, svärföräldrar och svägerska med familj. Svärfar fyllde år i veckan så vi invigde hans födelsedagspresent, gasolgrillen, igår. Idag har M, Hästtjejen och jag sått morötter och annat smått å gott hemma i Bodarna...hoppas att inte ogräset övervinner mig denna sommar...det är ett helt nytt land... Vindelälven har varit riktigt stor i veckan...här har jag en bild sedan den 24:e

Till höger om trädranden är älven...till vänster är det en åker...där det forsar som mest gick jag och grannfrun över med en massa får, lamm och en häst några timmar tidigare...då hade det just brutit igenom.

En av mina kusiner ringde idag...han kämpar för att återuppbygga sin kropp som tampas med en svår sjukdom...vad man tar hälsan och livet för givet när man är frisk...Precis i detta nu så såg jag att Lillan som stod lutad mot soffan vände sig om, greppade tag om bordskanten och klev fram ett steg mot bordet..en milstolpe passerad :)

Hmmm...är tydligen fortfarande ostrukturerad i mitt skrivande...tankarna slutar väl snurra så småningom...

Gott folk, lev livet och njut!
/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress