Hera

Sex säljer?
Är med i aftonbladet viktklubb....blev medlem för några månader sedan i min iver att få ett mindre fysiskt jag. De skickar e-post varje vecka oftast läser jag bara rubriken på brevet och slänger det oläst. Idag hajade jag dock till för nu hade de klämt till med en rubrik som kändes lite mer spännande än glada tillrop som t.ex. du har viljan vi resten...Denna vecka lockar de med "Du kan få ett bättre sexliv - på köpet"!

Våra lokala tidningar Västerbottens folkblad och Västerbottens Kurirens huvudnyhet idag verkar vara handelsstudenternas festande. Själv prenumererar jag på VF och blev faktiskt förvånad när jag fick se två män i stort sätt nakna på framsidan av tidningen imorse...den bilden lär vara sedan damernas middag i höstas och liknande bilder från helgens herrmiddag finns men givetvis då med lättklädda tjejer. Ingen från vare sig universitetet, studentföreningen eller studentkåren verkar ha vetat någonting...knappt de som besökte festen heller...Det enda jag tänker när jag läser artikeln är att jahaaaaaa....är det de här studenterna man kanske ska få som kollega eller kanske chef en vacker dag. Eller kanske får de ett jobb som revisor, controller...ekonomiansvarig....Jag vill inte påskina att vi som är ekonomer är torftigt tråkigt folk men vår image består ändå av att vara ansvarsfulla, seriösa...förtroendeingivande...( Nu när jag lägger in länkarna till artiklarna reflekterar jag över att det är bara bilder på tjejerna med på nätet...de på killarna valdes bort...varför då?)

Hur blev det nu då med brevet från viktklubb...njaäää jag slängde det oläst också men fick inspiration till att skriva i min blogg istället. Annars så promenerar jag på mina 10 000 steg per dag....solen skiner, våren är underbar! Å inte för att vara kaxig men jag tycker inte det är något fel på mitt nuvarande sexliv ;-)
/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress