Hera

Mormor somnade in
Idag somnade mormor in. Min mamma och min moster var tillsammans med henne när det skedde. Hon har levt ett långt liv, tror det blev 92 år. Jag känner inte särskilt mycket...jag kände inte min mormor så väldigt väl...däremot tänker jag mycket på mamma. Det är nog mycket för mamma nu...men jag har en modig mamma. Hon planerar ny inriktning på livet, ska troligen flytta tillbaka till sina hemtrakter i Jämtland. Återvänder till gamla kamrater men finner säkert nya också.

Jag önskar innerligt att mormor kände lugn och ro i själen innan hon lämnade jordelivet! När jag tänker på henne så minns jag henne som en liten glad gumma som trots att hon bott största delen av sitt liv i Sverige fortfarande bröt på norska...blandade in norska ord i sin svenska...och att hon trivdes som bäst när hon hade någon form av fiskespö i handen!

/Hera
Maria

Kramar till dig Ulrika <3

Ann-Katrin

Kramar

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress