Hera

Första snön!
Imorse vid 6 fanns ingen snö på backen...nu är det vitt vitt! Sommardäcken sitter kvar på saaben så när jag kom hem efter att ha skjutsat Lillbulten till förskolan så var det tji att komma sig ända upp på gården. Efter två försök med läskiga backövningar nerför...så lämnade jag den nere på byavägen. Maken som alltid är sen med att byta till vinterdäck (och tidig att byta bort dem) ska minsann få byta ikväll vare sig han vill eller inte!

Om jag kan göra det själv? Jo det kanske jag kan...har hjälpt till många gånger men jag vill att nån ska kolldra att jag fått fast muttrarna rejält så de inte lossnar...Kommer ihåg hösten för tio år sedan, då var lillebror just över 20 men var mån om att hjälpa mig med att byta däck och påminna mig om att kolla olja osv på bilen. Jag var nybliven änka och tidigare bortskämd med att nån annan fixade det där. Lillebror visste dock hur ordningen brukar vara när det gällde bil hemma hos oss så han såg till att det efterföljdes. Så här i efterhand kan jag tycka att det var väldigt moget och omtänksamt av brorsan!

/Hera  
Svägerskan

Skicka upp han till oss, så får han va inne i värmen och byta... Finns en bil till han kan ta i farten då! :D

Hera

Va hyggligt!!! Ska hälsa!

Emma

Ser inte fram emot att för första gången köra med bebis i bilen i halt väglag. Usch. Alla andra bilister kommer hata mig när jag sniglar fram längs vägen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress