Hera

Mörkare himmel
Sista nätterna har varit svalare än tidigare. Just nu är himlen väldigt mörk och i mitt huvud värker det så jag antar att mycket regn och kanske lite åska är på gång. 24 grader visar termometern just nu. Hästtjejen jobbar (hemtjänsten) och M är på fisketur med grannmannen som vi hade på 26:an i Storuman. Lillbulten har varit på besök hos sin Farmor och Farfar och väntas snart hem så det innebär att Lillan och jag har varit ensamma hela dagen. Lillebror med sambo och hundar kom förbi igårkväll och åkte imorse.

Tanken var att jag och svärfar skulle plocka hjortron idag men det finns inga på de vanliga ställena...så vi måste söka på andra ställen ...för de finns, vi vet att andra funnit. Istället för att plocka snattren så har jag då lagt ut täckmatrial på trädgårdslandet. Det blir så fint och jag hoppas att det håller ogräs borta men fukten kvar och lite näring förståss. Det är en höbal som blivit kasserad för något år sedan så den är perfekt :) Katten har hållit oss sällskap, legat under duken jag lagt över löken. Rullat och myst. Jag bara hoppas att hon inte rullat sönder nåt!

Blir det nu nån regndag så ska jag städa huset ordentligt. Det är hög tid men varken tid lust eller ork har funnits till det under de här varma härliga veckorna vi haft :)

/Hera
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress