Hera

Lite tröttsamt är det.

Fick ett infall...ville blogga litegrann :)

Idag har Svärmor och Svärfar varit här. Svärmor har skött de små och fixat lunch, vi andra har målat målat och målat på huset. Vid 16 åkte hjälpen hem så vi åt middag och fortsatte. Småtjejerna satt och lekte på gräsmattan och bara några minuter efter att jag uppmärksammat M på hur mysigt de hade så reser sig Lillan med hjälp av trehjulingen...ramlar, slår munnen...åsså blöder det ju rätt mycket blandat med saliv...å vilket kaos! Lillan och jag gråter, Lillbulten försöker förklara vad som hänt och Hästtjejen och M försöker kika i munnen och se hur illa det var. Ja ja...det gick väl bra...Lillan och Lillbulten somnade vid 20. Jag gav mig glad i hågen ut i nattlinnet för att måla lite till...20:30 vaknade Lillan och är fortfarande vaken.

Pinsamt var det i torsdags. M och jag tog bussen till Umeå. Vi hade hur mysigt som helst i sommarvärmen. Vi strosade lite på stan, besökte trädgård i norr, drack nån öl, åt god middag, nån öl till åsså såg vi lite olika artister på torget som avslutades med Salem al Fakir :D Han var hur bra som helst. En riktig glädjespridare! Just när han började spela så träffade vi ett par hemmahörande i Vindeln. De var så snälla och erbjöd oss skjuts hem så vi skulle slippa ta 22:00 bussen (vilket skulle göra att vi skulle missa halva Salems uppträdande). Det var bara det att under kvällen hade en huvudvärk smugit sig på mig och just när vi ska hem så har jag den värsta huvudvärken på mycket mycket länge...mådde lite illa till och med (jag lovar jag var inte för onykter!)...kändes inte bara lite pinsamt...paret i fråga är jättetrevliga men vi känner dem inte såååå väl...ja ja...får väl hoppas att de inte tror att jag är så jämt :-D

Har en massa Att göra saker...skittråkigt att känna att det ligger över mig...men det tar kanske inte allt för lång tid att fixa om jag bara tar tag i det. Det är bouppteckningen som borde färdigställas och några telefonsamtal...och ett möte som måste bokas...Har ikväll börjat kontakta mammorna som brukar turas om att bjuda på lunch...på onsdag blir det av hemma hos mig!

Imorgon ska Hästtjejen jobba åt hemtjänsten. Vi andra ska ut till Ljustjärnbrännan. Det ska städas och fixas klart på skogsmaskiner och servicevagn!

Goooooood naaaatttt!
/Hera

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress