Hera

Intryck
Äntligen sover båda...de har både somnat och vaknat till under kvällen...ska ringa svägerskan imorgon...jag lovade att ringa ikväll men timman är nu sen.

Håller på att läsa Den förlorade symbolen av Dan Brown...spännande som tusan...men man blir lite rädd för besatta människor...läste Hypnotisören tidigare....huga...lite mörkrädd är jag nog också...I vår läste jag Chockdoktrinen av Naomi Klein som dock beskriver verkliga händelser...tänkte på den boken nu när jag läser Den förlorade symbolen...det här med skendränkning....Klein...som beskriver om när man utsätter ett land för chock (t.ex. ett krig)...eller att det genom naturens krafter utsätts, (t.ex. översvämning) så finns det människor som inväntar den stunden för att agera...genomföra saker som man aldrig skulle kunna göra om befolkningen inte hade annat att fokusera på. Att bara överleva. Hon menar att det finns människor som t.ex. passar på att sälja ut landets tillgångar (vilket ofta samma människor passar på att köpa till ett väldigt lågt pris)...Jag skulle vilja likna dessa människor med asätare som tålmodigt väntar på tillfälle...hemskt! Boken är svår att beskriva, läs den! Jag tycker den var lite tungläst dock så jag har faktiskt bara läst halva...vet ni vilka bovarna verkar vara...jooo...ekonomer ...som dock inte är anhängare av Keynes lära. Så ni som tycker att vi som är ekonomer är trista typer...ni anar inte hur fel ni kan ha  ;-)
/Hera  
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress