Hera

Välkommen ut ur garderoben

Då var den här helgen över, Lillbulten har just somnat, M har åkt iväg för kommande arbetsvecka, Hästtjejen är i byn som heter mitt i viken på svenska, fast något annat på samiska. (Få se nu om ni vet vilken det är...), hon har varit där hela helgen.


Igår var M:s föräldrar här, idag har M och Lillbulten varit till svågern i Skarven så jag har pluggat några timmar. Ska dock ta ett par till nu eftersom jag vet att veckan blir kort. Jag ska ju till Stockholm på fredag! Ska berätta mer om det sedan... ska dit via jobbet i alla fall, besöka huvudkontoret på Brunkebergs torg. Räknar med att det tar kanske 2 timmar så jag ska nog hinna med lite shopping också :-) Yes yes yes... ska äta mjukglass som säljs i Gallerian som praktiskt taget ligger under banken... dom har såååå gooood glaaasss.

Idag har vi ätit tjäder till middag!
Det var jättegott!

Skickar med en länk på ett gott och enkelt fiskrecept, det bjöd jag svärföräldrarna på igår. Glömde dock bort att det ska va ett fiskblock och inte lax men det funkade det med. Jag har inte använt chiliflingor (för lat/glömsk för att köpa det) utan brukar använda chilipeppar (eftersom det är det jag har hemma). Låter inte kul med fiskblock men lita på mig det ÄR jättegott! Fort går det också!

Vi har en mikrovågsugn men den har haft det väldigt lugnt i alla år, instängd i ett skåp. Varje gång vi skulle använda den har vi måsta ta ut sladden som vi virat ihop och lagt bredvid den för att sticka in kontakten i uttaget, köra den, vira ihop och stänga igen. Vi har på sin höjd poppat popcorn i den. Varför? Jag är lite anti mot den, har fått för mig att man förstör maten, näringen i den alltså... välling fixar jag med hjälp av vattenkokaren, (jag har till och med läst i en bok att välling ska man inte mikra...) Nåväl, det är inte lätt att värma några matskedar barnmat i en kastrull så jag har fått töja på mina principer och därmed mickrat den... men omständigt har det varit varje gång, fram med sladden osv. Lillbulten har glatt hängt i den eftersom den dessutom korsar hela köket... Nu har den dock fått komma fram ur "garderoben" och hamnat på bänken, och ingen sladd som hänger... M fixade det innan han åkte... Gu sä praktiskt!

Ha det gott folk!
/Hera

PS, ni får ingen länk utan jag lägger det som ett eget inlägg!

min hemby!

Mitt i viken= Kaskeluokt!

Maria

Klurigt!!! Jag fattar inte???

Hera

Gaskeluokt är samiska och betyder... Mitt i Viken :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress