Hera

Fullmäktigeledamot
Eftersom jag är ersättare till fullmäktige så är det inte självklart att jag får äran att tjänstgöra varje gång men idag hade jag den förmånen. Jag svidade upp mig i proper kjol med en passande tröja för att sedan åka in till centralorten för att inleda dagen med ett förmöte tillsammans med mina partikamrater. Med de egna så bubblar det av energi, åsikter hit och dit med heta diskussioner men det är då jag trivs. När folk törs säga vad de tycker, tänker och känner sig bekväma och trygga i det så kommer det något positivt ur det. Väl på fullmäktige känns det lite mer stelt och strikt (vilket det iofs ska vara) Idag satt vi alla utplacerade i ett slags U så vi kunde sitta och kika på varandra...majoriteten på ena flanken och vi oppositionen på den andra. Lite märkligt nog hade talarstolen placerats lite snett bakom vår flank så vi fick snurra runt på antingen halsen eller på stolarna för att se den som var uppe och föredrog något plus att det kändes som att när någon ur majoriteten var uppe och talade så kunde de lugnande se på sina egna...när någon av våra var uppe så fick vi se motståndarna i vitögat ;) ...men men, vad spelar det för roll när vi har så många rutinerade i vårat gäng :)

Klart intressant var när socialchefen informerade oss om hur utvecklingen ser ut när det gäller äldreomsorgen i kommunen. Statistik kring hur många äldre vi kommer ha, hur många i olika åldersspann under olika perioder, vad vi kan fövänta oss att de kan ha för behov av hjälp...sen blir det att knäcka nöten kring hur man bäst löser det.

Undra hur världen ser ut när Lillan behöver äldreomsorg...

Annars så väntar jag hem maken när som helst, han kommer då hem med småtjejerna som varit hos Svärföräldrarna...sen susar han iväg för att jobba igen men då med hjullastaren...för att återigen sätta sig i skogsmaskinen imorgon bitti....Det här är sista veckan han är föräldraledig, sedan går även han upp på heltid men barnen blir på förskolan endast 4 dagar i veckan tack vare....mina fantastiska svärföräldrar som ställer upp för oss! Tack för det :)
Själv ska jag efter småbarnen somnat ge mig ut på en joggingrunda ,hoppas hästtjejen ställer upp på att vara hemma under tiden, ska bli riktigt skönt efter att ha suttit still mest hela dagen!

Ha det gott i solen!
/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress