Hera

Högvarv
Har så grymt mycket på gång...mycket att klura på, så jag har inte haft lust att skriva här på ett tag. Tänkte dock visa ett livstecken. Såg just att bl.a Andreas Jonsson gick till final...han sjöng att "we can work it out", jag funderar på att ta honom på orden för jag är lite småkär i honom ;)...

Kom idag på uttryck man använder sig av som...inte är så "moderna". T.ex sa jag till Lillbulten idag "ska jag spola tillbaka filmen" vaddå spola tillbaka, numer finns inget band som man kan spola fram och tillbaka...Ett annat exempel är att man säger " elmätaren snurrar på högvarv" då går mina tankar till snurran som satt inne i garderoben uppe på mitt flickrum i Juktån...tror inte att såna snurror finns idag...

Nej nu ska jag se sprint...skidskytte och försöka läsa kylskåpsbroschyrer.

Hera
Maryam

Det där med att spola tillbaka filmen har jag sagt till Naima någon gång också och hon förstod ingenting :). Jag fick känna mig riktigt gammal då när jag sa "på min tid..." hehe.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress