Hera

Utmärkelse...
...en utmärkelse borde jag få idag. Jag har rensat/städat avloppet i duschen! Det här är något jag tagit mig an mot att min make alltid håller toastolen ren (vilket jag tycker är en uräcklig syssla). För er andra där ute som också lyckats deala bort den här sysslan kan jag berätta att först lyfter man bort det där "gallret". Där kan man finna hår och annat mysigt men sedan finns det ett litet handtag som man lyfter upp...en grunka som har en kopp på sig och  DÄR är det mer av samma sort fast ännu tjockare och värre...detta verkar i alla fall hos oss samlas hur ofta jag än städar...jag undrar varför man inte masstillverkar dessa "grunkor med kopp"...så man slapp plocka isär och rengöra det där...man borde bara plocka upp den...kasta den och stoppa dit en ny...ungefär som med dammsugarpåsar. Eller är det så folk brukar göra fast jag vet inte om det...eller är det så att folk aldrig rengör där....utan har en tjock äcklig massa alltjämt i sina till synes fräscha duschar...Vem vet?

/Hera
Lizaloop

haha nä inte brukar jag byta, det är bara att ta tjuren vid hornen, en gammal diskborste, skurmedel och handskar så brukar det gå bra!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress