Hera

Fin höst!
Jag tycker vi har en fin höst, solen skiner oftast...visst har det blåst väl mycket ibland som förra helgen då mygghuset blåste bort och sönder...ni ser det i bakgrunden på det här fotot.

Har just dammsugit och torkat golven i huset, gick ju rätt fort bara jag tog tag i det! Vi har lite bekymmer med flugor här...igår när jag skulle gå upp på vinden så var det MASSOR av dem uppe i hallen...tordes fasen inte gå upp utan ringde Svärfar som jag visste var på ingång. Jo han hade en flaska radar som han tog med, han sprayade så brandvarnaren gick igång (?!) Själv var jag på väg in till Vindeln med ett lass skräp så jag tog reda på flugorna först när jag kom hem efter ett par timmar...jag överdriver inte det var säkert 1 dl flugor! Läste på anticimex hemsida att det är vanligt att flugor kommer in i springor på huset på hösten eftersom det är varmare inne än ute så det enda råd dom hade var att täta...(Svärfar tyckte jag skulle stänga ytterdörren)...jag har fått för mig att de har något bo uppe på gamla vinden. Varmare inne än ute...ja det måste ju betyda att isoleringen av huset som gjorts i sommar ger effekt ;)

Pratade en stund via telefon med pappa igår, han lät på gott humör. På tal om telefon, min mobil hade lite ström i förrgår...jag laddade den inte utan den fick laddas ur helt (ska vara bra för batteriet har jag hört)..nu har jag laddat den men jag får inte igång den...stendöd!

Annars så grubblar jag på tvättfat, fasen vad dyrt det är! Det här skulle jag vilja ha...kostar 23.000 kr...kommer inte att ske...men fint är det!




























Höres!
/Hera
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress